Verkkokaupassamme lokakuun ajan yli 50€ ostoksista -10%! Hinnat päivittyvät automaattisesti kassalla 🙂

Tilauksen ehdot

Alla olevat ostoehdot koskevat kaikkia Halpatalo Extra Pisteeseltä eli Ritvan ja Raijan Säästö Oy:ltä tehtyjä tilauksia.

1. Kuljetusvaihtoehdot

Tilatessasi verkkokaupastamme:

Toimitus Postin postipakettina tai muun valitsemamme kuljetusyhtiön toimittamana asiakkaan lähimpään tai valitsemaan toimipisteeseen ennakkoon ilmoitettuna ajankohtana. 

2. Toimitusaika ja toimituskustannukset

Arvioitu toimitusaika varastossa oleville tuotteille kotimaassa on 1–7 arkipäivää. Pakettien toimituskulut ovat 6,90. Toimitus postipakettina lähimpään tai asiakkaan valitsemaan toimipisteeseen, pikkupaketin tapauksessa suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Arvioitu toimitusaika kotimaahan lasketaan tilauksen vastaanottamisen päivämäärästä.

Halpatalo Extra Pisteen verkkokauppa ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Otamme vastaan reklamaatioita mahdollisesta kadonneesta lähetyksestä, kun lähetyksestä on kulunut 14 arkipäivää. Emme myöskään vastaa kuljetusliikkeen (Posti) toimintaan liittyvistä poikkeustapauksista (viivästykset rahdissa, pakettien uudelleenohjaus toiseen noutopisteeseen ym.) Olethan ongelmatapauksissa yhteydessä suoraan kuljetusliikkeeseen.

Poikkeustilanteissa otamme aina viipymättä yhteyden suoraan asiakkaaseen ensisijaisesti puhelimitse.

3. Peruutus ja palauttaminen

Jos haluat perua tekemäsi tilauksen tai palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse myynti@extrapiste.fi. 

Halpatalo Extra Piste ei vastaa palautuksen kustannuksista. Palautus maksaa (9.6.2023 alkaen) tuotteen hinnasta tai koosta riippumatta 7,90€. Summa vähennetään palautettavasta rahamäärästä.

Palautusoikeus on 14 vuorokautta tilaamasi tuotteen tai sen ensimmäisen toimituserän vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla täysin myyntikuntoinen, eli käyttämätön ja uutta vastaavassa kunnossa. Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Varmista ettei pakettiin jää näkyviin vanhoja viivakoodeja. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, käynnistämme hyvitysprosessin Klarnan kautta ja rahat palautuvat asiakkaalle 14 päivän kuluessa. HUOM. Joillakin Klarnan maksutavoilla rahan palautus saattaa vaatia asiakkaalta toimia. Tällöin asiakkaan tulee olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun.

Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Halpatalo Extra Pisteelle, on Halpatalo Extra Piste oikeutettu vähentämään palautettavasta summasta käsittelykuluja 9,90€. Ilmoituksen voi tehdä sähköpostitse Halpatalo Extra Pisteen asiakaspalveluun myynti@extrapiste.fi

4. Tilausvahvistuksesi

Kun olet maksanut tilauksesi, saat automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Voit seurata tilauksesi toimitusta paketin seurantakoodilla. Halpatalo Extra Piste pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia. Halpatalo Extra Piste ilmoittaa tässä tapauksessa asiasta välittömästi. Jos et jostain syystä saa automaattista tilausvahvistusta 12 tunnin sisällä tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen myynti@extrapiste.fi , jotta voimme tarkistaa, että tilauksesi on kirjautunut oikein.

5. Tuotteet

Pyrimme tarkkoihin tuotekuvauksiin, ja totuudenmukaisiin kuviin, mutta kuvien värisävyt saattavat poiketa luonnon valossa tarkasteltavaan lankakerään. Lisäksi lankojen toimituserissä saattaa olla pieniä värieroja ja näistä vastaa langan tuottaja. Pyrimme keräämään tilaukselle tulevat langat aina samasta toimituserästä, mutta erän loppuessa kesken jatkamme keräilyä seuraavasta toimituserästä. Näin ollen tilauksella mahdollisesti olevat useammat toimituserät eivät ole syy tilauksen palautukseen. Teknisten tietojen virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena mahdollinen ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita.

6. Jälkitoimitustuote

Jälkitoimitustuotteeksi merkitty tuote kuuluu varastovalikoimaamme, mutta sitä ei tilauksen hetkellä ole varastossa saatavilla. Jälkitoimitustuote on kuitenkin ostettavissa ennakkoon kuten ennakkotilattava tuote. Asiakas saa tällöin tilausvahvistuksensa yhteydessä tiedon, mikäli tuote on varastosta loppu ja toimitetaan jälkitoimituksena. Valmistajan/tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla normaalia toimitusaikaa huomattavasti pidempi. Pidätämme oikeuden tuotteen mahdollisiin loppuunmyynteihin ja toimituksen mahdollisiin aikataulumuutoksiin.

7. Tilaustuote

Lähtökohtaisesti meidän verkkokaupassamme ei ole tilaustuotteita. Tilaustuotteeksi nimetty tuote ei kuulu verkkokaupan varastovalikoimaan, vaan se tilataan asiakkaalle erikseen tavarantoimittajalta. Valmistajan/tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla normaalia toimitusaikaa huomattavasti pidempi. Pidätämme oikeuden aikataulumuutoksiin. Huom. palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaalle tehdastilauksena tai toimitetaan tilaustuotteena.

8. Rajoitukset

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksen sen virheellisyyden, kuten painovirheen, teknisen ongelman tai massatilauksen, vuoksi. Tarjoustuotteissa ilmoitamme erikseen mikäli tuotteiden ostomäärää on rajattu asiakaskohtaisesti.

9. Yritysasiakkaiden tilaukset

Yritysten välisissä kaupoissa kuluttajille myönnetyt tuotetakuut eivät ole voimassa. Näin ollen tavanomaisia takuuehtoja ei sovelleta yrityksille tai kaupallisessa käytössä olleille tuotteille. Valmistusvirheasioissa ongelmat käsitellään tilanne- ja tapauskohtaisesti, konsultoiden aina tuotteen valmistajaa.

10. Takuu ja huolto

Tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuuehdot tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheiden varalta. Takuu on valmistajan yksityisasiakkaalle tarjoama lisäetu ja koskee vain tuotteita, jotka ostetaan yksityiseen kuluttajakäyttöön. Näin ollen takuuehtoja ei sovelleta yrityksille tai kaupallisessa käytössä olleille tuotteille.

Takuu on voimassa ostopäivästä tai toimituspäivästä alkaen, koko Euroopan Unionin alueella. Takuuaika ja takuun kattavuus vaihtelee tuotteittain. Mikäli takuuaikaa ei ole ilmoitettu tuotteen teknisissä tiedoissa, voit tiedustella kunkin tuotteen takuuehtoja asiakaspalvelusta.

Valmistajien/maahantuojien myöntämät takuuoikeudet koskevat vain tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheitä. Takuuasioissa ongelmat käsitellään tilanne- ja tapauskohtaisesti, konsultoiden aina tuotteen valmistajaa. Takuu kattaa kaikki kustannukset, joita syntyy, kun vialliseksi todettu tuote muutetaan vastaamaan alkuperäistä määrittelyä joko korjaamalla tai vaihtamalla viallinen osa. Viallisen tuotteen korjaamisen sijaan valmistaja/maahantuoja voi oman harkintansa mukaan antaa tilalle uuden tuotteen. Valmistajien/maahantuojien ainoa velvoite ja ostajan saama ainoa korvaus rajoittuvat takuun mukaisesti viallisen tuotteen korjaukseen tai vaihtoon.

Takuuoikeudet eivät kata seuraavista syistä syntyneitä vaurioita: väärinkäyttö, huolimattomuus, ohjeiden noudattamatta jättäminen, ylikuormitus, tuotteen muuttaminen tai luvaton korjaus, omistajan suorittama virheellinen pakkaaminen tai kuljetusyhtiön huolimaton toiminta. Takuu ei kata repeytymiä, palovammoja tai vahinkoja, jotka johtuvat onnettomuudesta, normaalista kulumisesta, epäasianmukaisesta hoidosta, väärinkäytöstä tai värien ja materiaalien luonnollisesta hajoamisesta ajan kuluessa. Takuu ei myöskään kata käytössä rikkoontuneita tai kuluneita tuotteita eikä tuotteita, joita on käytetty tarkoitukseen, johon sitä ei ole suunniteltu.

Valmistaja/maahantuoja ei ole velvollinen korjaamaan tai vaihtamaan tuotetta, jonka mukana ei toimiteta asianmukaista kuittia.

11. Kuljetusvaurio

Jos asiakas toteaa, että toimitetussa tuotteessa on kuljetusvaurio, tulee asiakkaan kuvata vauriot ja ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 040 631 7295 tai sähköpostitse myynti@extrapiste.fi . Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä välittömästi tai viimeistään 3 päivän kuluttua toimituksesta.

Jos tuote on viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, pyrimme toimittamaan uuden tuotteen mahdollisimman nopeasti, ilman lisäkustannuksia. Vaurioitunut tuote palautetaan aina takaisin Halpatalo Extra Pisteelle. Halpatalo Extra Pisteen asiakaspalvelu ilmoittaa asiakkaalle arvioidun ajan, jonka kuluessa uusi tuote pystytään toimittamaan asiakkaalle.

12. Maksutavat

Verkkokaupassamme käytössäsi on Klarnan monipuoliset maksuvaihtoehdot: Kotimaiset verkkopankit ja luottokortit, sekä Klarna-lasku ja -osamaksu. Kaikki tilauksen tiedot ja maksuliikenne käsitellään salattuna.

Varaamme ostosumman maksuvälineeltä heti kun tilaus on vastaanotettu. Jos katevaraus ei onnistu, tilaus keskeytetään ja perumisesta tulee ilmoitus asiakkaalle.

Verkkopankki-, ja luottokorttimaksut veloitamme heti tilauksen vahvistettuamme. Veloitamme myös ennakkomyyntitilaukset tilauksen vahvistusvaiheessa. Klarna-laskusta ja -osamaksusta lähetetään sähköpostilasku tilauksen toimituksen yhteydessä.

13. SSL-suojaus

SSL on lyhenne sanoista Secure Socket Layer, joka tarkoittaa tiedonsuojaamista. SSL luo salatun ja suojatun yhteyden tietokoneesi ja serverimme välillä. Näin ollen kaikki tiedonsiirto salataan ja ulkopuoliset eivät saa tietojasi käsiinsä. Emme tallenna tili- tai korttitietoja, näitä tietoja käytetään ainoastaan maksun yhteydessä.

14. Tietosuoja

Henkilökohtaisia tietoja käytetään ainoastaan Halpatalo Extra Pisteen sisäiseen käyttöön, lähinnä tilastoihin ja internet- kaupan teknisiin palveluihin. Emme luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle. Lue lisää tietosuojaselosteestamme.

15. Force Majeure

Halpatalo Extra Piste ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkin muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Halpatalo Extra Piste pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.

16. Muuta

Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

Lisätietoja saat Halpatalo Extra Pisteen asiakaspalvelusta sähköpostitse myynti@extrapiste.fi

Scroll to Top